Yakıt Parlatma Sistemleri ve Yakıt Bakımı
Dizel yakıt fiziksel kondisyonu, kimyasal ve kalorifik yapısıyla bir bütün olarak Jeneratör ve Dinamik UPS ler için enerji kaynağıdır. Başka bir değişle alt yapının Jeneratör ve Dinamik UPSler gibi aktif bir elemanıdır. Depolandığı andan itibaren bir bozulma grafiği çizen yakıt, eğer kontrol edilmez ve gerekli koruyucu bakım yapılmazsa fiziksel ve kimyasal olarak bozulur. Bu durum ihtiyaç halinde acil durum güç sistemlerinin devreye girmemesi ve ya da onarımı pahalı arızalar oluşturması anlamına gelecektir.
Yakıt Parlatma Sistemleri ( Fuel Polishing Systems ) genel olarak yakıtın ihtiyaç duyduğu fiziksel temizliği yapan kapalı çevrim filtre ekipmanlarıdır. Bu temizlik çoğu zaman tank dibinde biriken suyun ayrıştırılması ve katı kirlilik ajanlarının yakıttan uzaklaştırılması şeklinde yapılır. Ne var ki yakıtın ihtiyaç duyduğu bakım çevrimi bundan ibaret değildir. Higroskopik yapısı sebebiyle ortamdaki rutubeti sürekli içine çeken ve önemli miktarda emülsifiye su absorbe eden yakıttan bu suyun mutlaka uzaklaştırılması gerekir. Zira emülsifiye su, yakıtın oksidasyon kararlılığını bozar, viskozitesini arttırır ve yanma odasına yakıtın homojen olarak spreylenmesini sağlayan enjektörlere zarar verir. Ayrıca yakıt fosil kaynaklı bir hidrokarbon olması sebebiyle bir çok bakteri sporu içerir. Su ve yakıt ara yüzeyinde yada yakıt tank cidarı ara yüzeyinde sürekli kolonize olan bu organik yapılar çamurlaşarak filtre ve enjektörleri tıkayacak organik kirliliği oluştururlar. Yani yakıt bakımı bu bakteri ve mantarlaşmanın önün geçecek organik nötralizasyon işlemini içermelidir.